it was on my mind

Det är okej att vara egoist, visst är det? Det är okej att tänka på sig själv i första hand. Why not?
Någon sa att först skall du ta hand om sig själv sen de andra. Och vet ni vad? Jag har gått igenom olika händelser och sett olika saker som faktiskt tyder på att människor vill ha en för sitt eget intresse och skiter i om du sedan mår bra eller ej. Som många säger, du ger de lillfingret men de käkar hela handen.

Jag älskar att hjälpa folk och i framtiden när jag har en säker inkomst vill jag hjälpa barn och vuxna i nöd så mycket som helst. Det är något som jag säker säker kommer göra men jag menar männsikor i min omgivning. Mina näsra och kära, vissa människor som man tror är väldigt nära kan hugga dig i ryggen utan att ge a damn thing i hur du känner.
Vi lever i en värld där de flesta tänker på sig själva och gör allt för att de skall ha det bäst och utnyttjar dig för dess behov. Jag har blivit det. Inget kul och man lär sig men gjort om misstaget och nu har jag mognat till. Förstår saker och ting bättre. Jag har blivit ''kallare'' fast egentligen inte jag skall förklara det imorgon vad jag menar att jag blivit kallare. MEn just nu säger vi kallare. Jag har blivit en person som ibland stannar och tänker SHIT skall jag må såhär? SKall jag låta henne göra detta mot mig? Vart är jag på väg? Vad kommer jag få utav detta? Är det verkligen bra för mig?
Innan kunde jag göra väldigt mycket för mina vänner men nu njaa. Jag är har skärpt till mig och visst i vissa fall kan jag falla tillbaka i samma mönster men jag försöker att tänka mer på mina behov. Jag tänker aldrig utnyttja en vän och har aldrig gjort det och därför vill jag inte bli utnyttjad. Jag vill bli behandlad som jag behandlar folk.

Jag kan vara världens snällaste men världens kaxigaste, det beror på hur jag blir behandlad!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0