I think ...

Jag satt och snackade med L innan om hur jag blivit den människan jag är idag. Jag har nog alltid varot positiv och en glad tjej men nu känns det som jag blivit så kall. Jag tror jag gått igenom så mycket i mitt liv som gjort mig starkare och lärt mig. Jag har lärt mig att inte ta allting för givet. Att svek gör ont. Att det händer.
Svek, rädsla, tårar det ingår i livet. Människor som bara vill ens sämsta det finns också.
Det finns närmare än vad du tror. Därför har jag blivit denna människan som inte vill komma någon så nära. Jag vill inte eftersom jag orkar inte med konflikter. Jag orkar inte ge min kärlek till någon som inte uppskattar den, någon kompis som finns där en minut och nästa när du vill be om hjälp så är det hej då.
Jag vill ha glädje och skratt. jag behöver många kompisar som jag kan snacka allt med jag vill ha en som respekterar mig och jag denne personen. Jag begär inte så mycket. Jag behöver inte berätta alla mina tankar men jag behöver glädje, skratt! Roliga pratstunder.
Jag, du, ingen vet när den dagen kommer då hjärtat slutar slå. Syret i våra lungor tar slut och nerverna slutar fungera. Ingen vet. Antingen är det i morgon eller om ett år eller om 60år. Jag vet inte men jag vet att livet är för kort för att deppa. Livet är för kort att sitta och glo. Tiden flyger förbi så varför inte le ? Varför inte vara snäll ? Varför ska man kolla snett på någon? Varför skall jag gå runt och tro att jag är bättre än någon när jag absolut inte är det ? Varför? Ingen är bättre än mig och jag är inte bättre än någon. Jag vill inte vara bättre någon. Jag vill vara bättre än mig själv.  Det låter sjukt men jag vill alltid bli bättre. En bättre människa. Mot mina nära och kära och för främlingar. Jag vill hjälpa folk. Jag vill hjälpa så mycket som möjligt. Jag vill le. Jag vill sluta ha fördomar, som jag lyckas med väldigt bra. Jag vill inte lära någon något men jag vill inspirera. Kanske kommer det en dag det då jag inspirerar. Precis som min mormor, Blondinbella m.m.  inspirerar mig !
Smile because it brings joy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0