talar ut, lite vad jag kom att tänka på, tagen ur min bdb


Livet handlar om att ta emot och ge. Du får skit av livet, sånt som sårar dig och lämnar sår. Livet ger dig glädje,ilska tårar och skratt. Livet ger dig chanser och val.
livet ger dig svåra val och det är du själv som ska välja och bygga upp ditt liv. du får välja och misstaget får du ''på köpet''. Och det är upp till dig hur du ska lösa det och vem du ska stödja dig mot.
det är då vänner kommer in. Du tror att dem e så perfekta och att dem vill ditt bästa men hälften av det stämmer inte. Det finns vänner du kan lita på till 100% till vissa nivåer. Liksom det kan vara vänner som sviker dig när du mest behöver dem.
Och det gör ont och du kommer säkert förlåta dem men grejen är att tillit byggs upp. Man kan inte bara lita,(eller jag kan inte bara lita på någon nej) det tar sin tid och det är svårt. Att bara förlåta och gå vidare. det går inte, inte för min del ialla fall. Det gick förr, men nu vet jag vart gränsen ska gå, (ungefär)
Det handlar om så mycket mer.
Det handlar om kärlek,hopp och tillit.
Livet är inte lätt.
oOch det är du som ska göra det bästa av det. Tillit är svårt. Iillit tar tid men visst är det vackert. Mär man kan prata om allt och inte rädd att det ska komma ut.
Jag har sådana vänner verkligen som jag kan lite på. Och det är en lättnad och en av det underbaraste man kan finna här i världen.

Jag är en sådan person som har svårt att lite på folk, verkligen jätte svårt och jag hatar att visa att jag är svag fast jag är överkänslig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0