Bjordi Adelajda


Skrev precis ett inlägg om dem två men nej det gick bort! Så nu är jag på dåligt humör och vill slänga min dator i väggen nej inte i väggen utan slänga ut den sen stampa på den och sen bränna upp den! :@
Jag som skrev så braaaaaaaaaaa inlägg.

På bilden så ser ni Adelajda och Bjordi som var med i Big Brother Albanien. Dem är så jäkla fina tillsammans och båda är så vackra!
Jag själv är jävligt svartsjuk. Jag vill vara i hennes skor just nu!

Nu ska jag ta ut min ilska!
Ha en trevlig kväll på er nu



Kommentarer
Postat av: Amanda

Salam aleikum syster, jo det är obligatoriskt att ha på sig sin slöja.. Här kan du se lite i ett inlägg jag har gjort om slöjan och där jag även länkar till andra grejer om slöjan http://apg.blogg.se/2009/may/allt-tjat-om-slojan-drives-me-crazyyyy.html#comment .. Och sedan står det även bra i http://tuffsystrar.wordpress.com ,



att judar och kristna även hade på sig slöja är för att de också blev beodrade av Allah att ha den på. Men när Profeten(saw) kom, så blev det extra tydligt.. Man ska inte visa sin kroppsform och inte heller sitt hår, två av skolorna säger även att det är obligatoriskt att täcka ansiktet - då mycket skönhet kommer därifrån. Men det är viktigt att söka kunskap och göra allt för Allahs skull.



Om du fått veta att slöjan är en slags kultur och inte från Allah, så vill jag råda dig att kolla upp de sidorna jag länkat till dig och sedan tänka lite på detta "om slöjan inte kommer från Allah så skulle ingen konvertit bära den". Men alla bär den.. Nu inshallah, så får du veta hur det ligger till.. Sedan är det upp till dig om du vill följa detta eller inte inshallah.



Må Allah vägleda oss alla till rättfärdiga handlingar och hålla oss borta från det som tar oss från religionen! Ameen

/din syster i islaam

2009-11-02 @ 20:05:03
URL: http://apg.blogg.se/
Postat av: Leonida

Love, love, love. Undrar om jag någonsin kommer bli kär? Endast gud vet!!



Och vad är det för skit gumman här innan skrivit. Slöjan är ett bevis på kvinnoslaveri! Och i koranen står det inte att man skall bära slöja eller burka. Det är läsaren själv som tolkar koranen. INGEN ANNAN! Gud att det finns så iqbefriade människor.

2009-11-06 @ 17:13:17
URL: http://storyofleonida.blogg.se/
Postat av: Amanda

subhanallah! Hur kan du säga att slöjan inte finns med i Koranen ukthi! Hur kan du påstå att det inte är vad vår älskade Profet Muhammed(saw) lärde ut! Du har fått lära dig helt fel ukthi och det är inte konstigt med tanke på samhället vi lever i. Det finns ingen lärd, sheikh eller imam som säger att slöjan inte finns. Alla vet att den finns. När du studerar en sak, måste du studera ordentligt, inte bara gå efter vad folk har sagt till dig. Profetens(saw) fruar hade niqab på sig, och Profeten(saw) accepterade detta som en dyrkan till Allah(swt) och han sa till oss att täcka oss. Och jag tror inte att du tror att du vet bättre än vår älskade Profet Muhammed(saw)! jag tycker starkt att du ska studera ämnet bättre innan du uttalar dig för det är förolämpande till alla dina systrar i islaam när du påstår att slöjan inte är från Allah, du kallar alla våra systrar i islaam för iq befriade subhanallah! Du kallar Profetens fruar och Profeten(saw) för iq befriad! Du kan inte säga såna saker ukthi, det är viktigt att du respekterar alla våra systrar i islam som väljer att ha på sig slöja för Allahs skull. För Allah sa till oss att täcka oss.

titta här tex -> http://islam-svarar.se/pages/content/view/210/73/



och förresten, man kan inte tolka Koranen själv bara sådär, det är jättefarligt! läs min artikel om "att tala om Allah utan kunskap", så ser du hur farligt det är! Man måste kunna den klassiska arabiskan och ha studerat i flera år för att förstå religionen helt och hållet och kunna alla sahih hadither när man ger en regel på ett ämne.



Jag vill inte förolämpa dig, vill bara upplysa dig ukthi för det är mitt ansvar som din syster i islaam.



älskar dig för Allahs skull, må Allah vägleda oss till rättfärdiga handlingar. Ameen

2009-11-09 @ 05:00:02
URL: http://apg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0