Utkast: ''I have ...

''I have a dream..'' Så började ett av världens tal av Martin Luther King. Han hade en dröm om att svarta och vita kunde enas.

Men det är inte det jag vill ta upp men Alla har en dröm. Vare sig om att förena männsikor och sluta fred eller en egen dröm.
Jag har en dröm, eller jag har många drömmar. Drömmar som jag steg efter steg ska förverkla. Drömmar som jag kommer bli till en verklighet som ska upplevas. Upplevas av mig själv. Och när jag väl uppfyllt alla drömmar men även mål i mitt liv det är då jag kommer vara nöjd eller?
Nej för det känns inte som det. Det känns som jag alltid kommer ha nya drömmar och mål. Jag kommer aldrig bli nöjd. Det är det som är bra man har alltid något att sträva efter, att bli bättre. Har man drömmar så har man hopp kvar, så är det för mig. Har jag drömmar så orkar jag kämpa mot allting.
 

(inlägget skulle publiceras lite länge sen men funkade inte så det blev idag. )

PUSS!


Kommentarer
Postat av: emma

du har ett jättefint namn :) adelina är vackert! :D

2009-08-28 @ 22:12:15
URL: http://emmasgarderober.se
Postat av: Sändy

jätte bra skrivet och verkligen sant. det är så viktigt att man har drömmar, puss!

2009-08-30 @ 13:11:00
URL: http://metrobloggen.se/sandystar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0