söndag 090823

Hallo alla godingar!

Igår efetr jobbet hittade man Tina hemma, hon sov över till idag. Men jag vaknade tidigt för att dra till jobbet och när jag komhem så var hon inte här. Jag har jobbat både hela lör -och söndag.

Denna dagen kan man ju fundra över.
Kom då till jobbet började med en kaffe latte för att pigga upp mig själv. Öppnade och fixade så kommer en kvinna handlar torkad frukt och allt går bra.
 Efter henne kommer det en man och när han ska betala lämnar han fram en 500-lapp,funkar alltid utmärkt att ta emot stora summor. Men denna gången vill den inte ta emot så hela kassan blockeras då får jag ringa till Maxi och så kommer snälla Birgitta men funkar inte som vi trodde den skulle så han mannen går och hämtar pengar i bilen så tar jag emot.
men kassan får vi starta om och blabla och sen funkar det, JIPPPI! Och då går B iväg.
Sen efter en stund kommer det kunder  det går bra men sen så ska nån handla med en 500-lapp och då blockas den igen, tummen upp!
OCh så får jag ringa och så står stackars B där och drar i kabblar och tar ut saker och stoppar in startar om blablabla.. och jag får ta emot kunder men får inte slå något i kassan. Jag får använda miniräknare och typiskt betalar alla med stora summor och då får jag gå och växla på Maxi och så där fick jag springa fram och tillbaka några ggr, hihi!
Men B är så duktig att hon fixade allt. Från klockan 10-12.


Haahaha blev en novell, ju! Men jaa det var det. Sen gick väl allt bar, lite sura gubbar fick man ta emot men det ingår väl i jobbet.

Imoron ska jag ha matte-test och jag som trodde jag skulle ha sovmorgon! Kommer gå fint. 
Tror att jag får min lön imorgon. Löve it! ♥
Nu ska jag pysa till mammas säng och läsa min bok,♥

P.s är dte bara jag som aldrig vinner på Triss?

God natt & sov gott!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0